MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 : TARAF BİLGİLERİ
1.1 – SATICI
Ünvanı: TFS REKLAMCILIK GIDA İNŞAAT SANAYİ TİCARET LİMİTED
ŞİRKETİ
Mersis Numarası: 0843071067700001
Adresi : : S.SELİM MH.ERDAL SK.CANSU AP. N.2/4 KAĞITHANE
Telefon:
Şikayet hattı:
E-posta: [email protected]
İşbu sözleşme 13.06.2003 tarih ve 25137 sayılı Resmi
Gazetede yayınlanan Mesafeli
Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
gereği internet üzerinden
gerçekleştiren satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna
istinaden düzenlenmiş olup, maddeler halinde aşağıdaki gibidir.
1.2. ALICI
Müşteri olarak https://blissa.com.tr/ alışveriş sitesine üye
olan veya ürün siparişi vermek
suretiyle satış sözleşmesinin tarafı haline gelen kişi ALICI
olarak addedilmiştir. Satıcı, alıcı tarafından kargo adresi olarak bildirilen
adres ve iletişim bilgilerini esas alır.
MADDE 2: TANIMLAR
2.1 - ALICI : Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki
olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek kişiyi,
2.2 - Bakanlık : Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,
2.3 - Banka : 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan
lisanslı kuruluşları,
2.4 - Hizmet : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan
ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin
konusunu,
2.5 - Kanun : 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun’u,
2.6 - Kargo Şirketi : Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade
süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcıulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo
veya lojistik şirketini,
2.7 - Ön Bilgilendirme Formu : Sözleşme kurulmadan ya da
buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce
Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için
hazırlanan formu,
12.9 - SATICI : Ticari amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet
sunan ya da Ürün/Hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden ve
Sözleşme’nin 1.1. maddesinde bilgileri bulunan gerçek ve/veya tüzel kişiyi,
2.10 - Sözleşme : Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen
Sözleşme’yi,
2.11 - Ürün : Alışverişe konu olan eşya’yı
2.12 - Yönetmelik : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni
ifade eder.
MADDE 3 : SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN VE TESLİMAT BİLGİLERİ
İşbu sözleşme 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun ve yürürlükteki Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik gereği internet üzerinden gerçekleştiren satışlar için sözleşme
yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiştir. İşbu sözleşme hükümleri;
satıcı ile alıcı arasında kurulan ve/veya kurulacak olan mesafeli satış sözleşmesine
ve bu sözleşmeden doğabilecek ihtilafların düzenlenmesine ilişkindir. ALICI,
satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatları, ödeme şekli, teslimat
koşulları, söz konusu ürünler ile ilgili tüm ön bilgiler, cayma hakkı ve iade
koşulları konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda
teyit ettiğini ve sonrasında ürünleri sipariş ettiğini işbu sözleşme
hükümlerince kabul ve beyan eder.
https://blissa.com.tr/ e-ticaret sitesinden elektronik
ortamda satın alınan ürün ya da ürünlerin cinsi veya türü, miktarı, marka veya
modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura
bilgileri ve kargo ücreti, alıcının alışveriş öncesi düzenlediği formlarda ve
sipariş ayrıntılarında görüldüğü gibidir. Ürün teslimat süresi ise https://blissa.com.tr/ sitesinde belirtilen
teslimat süresidir. Aksi SATICI tarafından belirtilmediği sürece ürün
fiyatlarına kargo fiyatı dahil değildir.
MADDE 4 : GENEL HÜKÜMLER
4.1- ALICI, sözleşme konusu ürün veya ürünlerin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri
okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini
kabul ve beyan eder.
4.2 - Sözleşme konusu ürün veya ürünler ALICININ site
üzerinden seçtiği kargo şirketine en geç 30 gün içerisinde teslim edilir. Bu
süre ALICIYA daha önce bildirilmek kaydıyla en fazla 10 (on) gün daha
uzatılabilir. ALICININ SATICI tarafından bildirilenler dışında bir kargo
şirketi ile çalışmak istemesi halinde seçim yaptığı kargo şirketlerinden
kaynaklanan hata, kusur, hukuk aykırı iş ve işlemlerden vb. SATICI sorumlu
değildir.
4.3 - Sözleşme konusu ürün veya ürünler, ALICININ belirttiği
ALICI'dan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4 - SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmesinden sorumludur.
4.5 - Ürünün ALICIYA veya ALICININ belirttiği kişi/kuruluşlara
tesliminden sonra; ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini
SATICIYA ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla
ürünün 3 (üç) gün içinde kullanılmamış veya zarar görmemiş veya tüketilip
azaltılmamış ve yeniden satılabilir ve ambalajı açılmamış halde olması
koşuluyla SATICIYA gönderilmesi zorunludur. Bu halde kargo giderleri ALICI'ya
aittir.
4.6- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava
muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme
konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildirmekle
yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini veya sözleşme konusu
ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini veya teslimat süresinin engelleyici
durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir.
Bu halde kendisine bildirim yapılan ALICI, belirtilen haklardan hangisini
kullanacağını SATICIYA gecikmeksizin bildirmekle yükümlüdür. ALICI'nın siparişi
iptal etmesi halinde ödediği tutar 15 (onbeş) iş günü içinde kendisine iade
edilir.
4.7- Vadeli satışların sadece bankalara ait kredi kartları
ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile
ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat
hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin ilgili banka
ve ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul,
beyan ve taahhüt eder. Taksitlendirme işlemlerinde, ALICI ile kart sahibi banka
arasında imzalamış bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı
ödeme tarihi banka ile ALICI arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir.
ALICI, ayrıca bankanın gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve
ödemelerini takip edebilir.
4.8- Tüketici olmayan ALICI’lar tarafından bir veya birden
fazla ürüne ilişkin yapılan
alımlarda sipariş gerçekleşmiş ve satış bedeli ALICI’dan
(kredi kartından veya diğer ödeme yöntemleri ile) alınmış olsa dahi, SATICI
herhangi bir sebep belirtmeksizin sözleşmeyi (siparişin tamamını) veya
siparişin bir kısmını teslimat gerçekleşmeden önce iptal etme hakkına sahiptir.
ALICI tarafından ödenen satış bedeli (kredi kartına veya hesabına) ALICI’nın
ödediği şekilde ve ALICININ kullandığı ödeme yöntemiyle iade edebilir. İadesi
gerçekleştirilen tutarın ALICI’nın hesabına aktarılması kartı veren/hesabın ait
olduğu kuruluşun yükümlülüğünde olup, SATICININ tutarı bu kuruluşa aktarımından
sonraki süreçte oluşabilecek gecikmelerden dolayı SATICI’nın herhangi bir
sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.9- ALICI işbu sözleşmede ve sözleşmenin ayrılmaz bir
parçasını oluşturan sipariş-sözleşme ön bilgilendirme formunda yazılı olan tüm
koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri,
satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu ürün ile ilgili
tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda önceden bilgi sahibi olduğunu, ön bilgileri
https://blissa.com.tr/ adresinde elektronik ortamda görmesinin ve buna ilişkin
teyidi ile tüm bu bilgilere elektronik ortamda eriştikten sonra teyid-onay
vererek ürünü sipariş ettiğini ve işbu sözleşme hükümlerini kabul ettiğini
beyan eder.
4.10- ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde
temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın ALICI ile yapmış olduğu kredi
kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyebileceğini ve 3bu hususta bankaya karşı
sorumlu olacağını kabul ve beyan eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI dan talep edebilir
ve her koşulda ALICININ borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI,
borcun gecikmeli ve/veya eksik ifasından dolayı oluşan/oluşabilecek her türlü
zarardan sorumlu olacağını kabul ve beyan eder.
4.11 - ALICI’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim
almaması halinde, ALICI’nın
Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu halde,
varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere ALICI'dan tahsil edilen tüm
ödemeler yasal süresi içerisinde ALICI’ya iade edilecektir.
4.12 - ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin
teslim anında adreste
bulunmaması durumunda ALICI'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim
almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden SATICI sorumlu değildir.
4.13 - Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı hallerde SATICI’nın bu
durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde
ALICI’ya yazılı olarak veya veri
saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da
dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en
geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürün/Hizmet’in stokta
bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması
olarak kabul edilmez.
4.14 - ALICI, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek;
ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i
teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, ALICI’ya
aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet
faturası ve teslim sırasında ALICI’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin
garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi
gerekmektedir.
4.15 - ALICI, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup,
herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka
kayıtlarında iptal edilmesinin SATICI’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile
Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder. ALICI, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu
gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından SATICI’ya yapılan ödemelere
ilişkin olarak, SATICI’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul,
beyan ve taahhüt eder.
4.16 - ALICI, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra ALICI’ya ait
kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu
bedelin ilgili Banka tarafından SATICI’ya ödenmemesi halinde, ALICI Ürün’ü 3
(üç) gün içerisinde iade masrafları ALICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.17 - Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle ALICI’ya
bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, ALICI, ödemeyi kredi kartı ile
yapmış olması halinde, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın
banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki)
ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın SATICI tarafından Banka’ya iadesinden
sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile
ilgili olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için
SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
4.18 - ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı
hamilinin aynı kişi olmaması veya
Ürün/Hizmet’in ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte
kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, kredi
kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan
kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan
kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan
talep edilebilecektir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine
kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24
(yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal
etme hakkını haizdir.
4.19 – ALICI sipariş vereceği/satın alacağı ürün hakkında
siparişi onayladığı anda ödeme
yükümlülüğü altına girdiğini kabul ve beyan eder. Siparişin
gerçekleşmesi/ürünün teslim
edilmesi ve satış bedelinin ödenmesi durumunda ALICI işbu
sözleşmenin tüm koşullarını gayrikabili rücu olarak kabul etmiş sayılır.
MADDE 5 - CAYMA HAKKI
5.1. Cayma Hakkı Süresi ve Şartları
ALICI, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği'ne göre, malın kendisine veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 15 (on beş) gün içinde,
hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir.
5.2. Cayma Hakkının Kullanımı
ALICI'nın cayma hakkını kullanabilmesi için, bu süre içinde
SATICI'ya bildirimde bulunması gerekmektedir. Cayma bildirimi, yazılı olarak
veya kalıcı veri saklayıcısı ile yapılabilir. Cayma hakkının kullanılabilmesi
için malın olağan bir gözden geçirmenin ötesinde kullanılmamış olması şarttır.
5.3. Cayma Hakkının Kullanılması Durumunda Yapılacak
İşlemler
Cayma hakkının kullanılması durumunda: ALICI, cayma hakkını
kullandığına dair bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 15 (on beş) gün içinde
malı SATICI'ya geri göndermek zorundadır. SATICI, cayma hakkının kullanıldığına
dair bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 15 (on beş) gün içinde mal
bedelini ve varsa malın teslim masraflarını ALICI'ya iade eder.
5.4. İade Koşulları
5İade edilecek malın, yeniden satılabilir özelliğini
kaybetmemiş olması ve ALICI’ya ulaştığı haliyle paketlenmiş olması
gerekmektedir. Ürünlerin bu şartlara uygun olmaması durumunda, iade talepleri
kabul edilmeyecektir.
5.4. Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar
Cayma hakkı, aşağıdaki hallerde kullanılamaz: ALICI’nın
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak hazırlanan mallar,
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olan mallardan iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanlar, Tesliminden
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan
mallar, Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında
teslim edilen gayrimaddi mallar, Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler, Hijyenik nedenlerle iç giyim
kategorisindeki alt ürünler.
5.6. Hasarlı veya Kusurlu Ürünlerin İadesi
Sipariş edilen ürünlerin hasarlı veya kusurlu çıkması
durumunda, müşteri ürünü teslim
almayarak kargo yetkilisi ile birlikte tutanak tutturmalı ve
ürünün fotoğrafını çekmelidir. Bu tutanak ve fotoğraf ile birlikte, [email protected]
adresine mail gönderilmeli veya dilekçe, tutanak ve fotoğrafın yazılı olarak :
S.SELİM MH.ERDAL SK.CANSU AP. N.2/4 KAĞITHANE adresine başvuru yapılmalıdır.
Tüm belgeler
incelendikten sonra, hasarlı veya kusurlu ürünün bedeli
müşteriye iade edilecektir.
MADDE 6- BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu sözleşme kapsamında taraflar arasında yapılacak her
türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, işbu sözleşmenin 1.
Maddesinde belirtilen elektronik posta adresi aracılığıyla yapılacaktır. ALICI,
işbu sözleşmeden doğabilecek ihtilaflarda SATICI’NIN resmi defter ve ticari
kayıtlarıyla, kendi veritabanı ile sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin
ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil
edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında
delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 7- KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR
7.1 - SATICI, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri
sadece Ürün/Hizmet’in sunulması amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”) ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri
Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir. SATICI, https://blissa.com.tr/
adresi üzerinden eriştiği kişisel veriler haricinde ALICI’nın kişisel verilerini
işlemeyeceğini ve https://blissa.com.tr/ adresi üzerinden sağlanan yöntemler dışında
ALICI ile harici olarak iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.2 - ALICI, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel
verilerin doğru, eksiksiz ve güncel olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri
üçüncü kişilerle paylaşmamak, ilgisiz kişilerce erişilememesi için virüs ve
benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri almak ve
söz konusu kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi
halde doğacak zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 8- YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve sözleşmeden doğacak
ihtilaflarda, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar
Tüketici Hakem Heyetleri ile ALICI’nın yerleşim yerinin bulunduğu yerdeki
yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
MADDE 9- YÜRÜRLÜK
9 (Dokuz) ana maddeden ve alt maddelerden ibaret işbu
sözleşme, 12 Punto büyüklüğünde
ALICININ okumasına ve idrak etmesine müsaade edilerek ve
taraflarca okunarak ALICI
tarafından elektronik ortamda okunmak ve onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe
girmiştir.